Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu

Názov projektu (anglický): Implementation of formative assessment in primary school teaching with the focus on the digital form

Začiatok riešenia projektu: 2023

Koniec riešenia projektu: 2025

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 001UPJŠ-4/2023

Vedúci projektu: RNDr. Ivana Sotáková, Ph.D.

Vysoká škola: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

Pracovisko: Prírodovedecká fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Projekt nadväzuje na výsledky projektov VEGA č. 1/0265/17 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatikyKEGA č. 004UPJŠ-4/2020 Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole.

Ciele projektu rozširujú vytvorené databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety o spoločenskovedné predmety, posúvajú formatívne hodnotenie k digitálnym formám a implemenujú formatívne hodnotenie do výučby prostredníctvom vytvorenia digitálnej knižnice. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť zbierky nástrojov formatívneho hodnotenia pre vybrané spoločenskovedné predmety (slovenský jazyk, anglický jazyk, nemecký jazyk, dejepis), digitálne spracovať databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre všetky predmety, ktoré budú súčasťou existujúcej digitálnej knižnice, využívať digitálnu knižnicu vo výučbe prírodovedných predmetov, vybraných spoločenskovedných predmetov a matematiky na základnej škole a zistiť jej vplyv na rozvoj konceptuálneho porozumenia, na úroveň sebareflexívnych kompetencií žiakov a na názory a postoje učiteľov, žiakov a rodičov k formatívnemu hodnoteniu. V rámci projektu sa rozšíria obsah a funkcionality digitálnej knižnice. Implementácia digitálnej knižnice do praxe bude realizovaná v spolupráci s digitálnymi koordinátormi a vybranými učiteľmi na vybraných základných školách. Digitálni koordinátori ako aj učitelia budú pripravovaní na prácu s digitálnou knižnicou prostredníctvom školení a pripravených manuálov. Vybraní učitelia budú zaškolení i pre spoluprácu pri tvorbe zbierok s nástrojmi formatívneho hodnotenia. Digitálna knižnica má potenciál rozvíjať digitálne zručnosti učiteľov a žiakov. Za účelom overenia efektívnosti digitálnej knižnice bude realizovaný pedagogický výskum. Výsledky výskumu môžu byť využité pri pripravovaných zmenách v kurikule základného vzdelávania, v oblasti hodnotenia žiakov v jednotlivých vzdelávacích cykloch a vzdelávacích oblastiach.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

The project builds on the results of the VEGA projects No. 1/0265/17 Formative assessment in the teaching of natural sciences, mathematics and informatics and KEGA No. 004UPJŠ-4/2020 Creation, implementation, and verification of the effectiveness of digital library with the formative assessment tools for the natural sciences, mathematics and informatics at the elementary school.

The project aims to expand the formative assessment tool databases. So far, they focused on science and at this stage, social science subjects will be added. The goal is to shift formative assessment (FA) towards digital forms and implement it into teaching by creating a digital library. The main goal is to create a collection of formative assessment tools (FAT) for the selected social science subjects (Slovak, English, and German languages, history) and digitally process all databases. They will become a part of the existing digital library for teaching science subjects, selected social science subjects, and mathematics at primary schools. Another goal is to verify its influence on developing conceptual understanding and self-reflection in students as well as teachers’, students’, and parents’ opinions on and attitudes to FA. In terms of the project, the contents as well as functionalities of the digital library will be expanded. The implementation of the digital library into practice will take place in cooperation with digital coordinators and selected teachers at primary schools. Digital coordinators as well as teachers will be trained to work with the digital library via courses and guidelines will be created. The selected teachers will be trained to cooperate in the creation of the FAT database. The digital library can potentially help teachers and students develop their digital skills. The efficiency of teaching using the digital library will be verified via pedagogical research. The research results can be used for the primary school curriculum modification proposals as well as in student assessment in the individual educational cycles and areas.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 19 169,00 0,00

Filter

Filter