Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole

Základné informácie

TOP PROJEKT

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole

Názov projektu (anglický): Creation, Implementation, and Verification of the Effectiveness of Digital Library with the Formative Assessment Tools for the Natural Sciences, Mathematics and Informatics at the Elementary School

Začiatok riešenia projektu: 2020

Koniec riešenia projektu: 2022

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 004UPJŠ-4/2020

Vedúci projektu: RNDr. Ivana Sotáková, Ph.D.

Vysoká škola: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

Pracovisko: Prírodovedecká fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 56 940,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ADM Sotáková, Ivana (50%); Ganajová, Mária (45%); Babinčáková, Mária (5%): Bádateľsky orientovaná výučba ako stratégia opakovania. Šiauliai : ISSN 2538-7138
ADM Ganajová, Mária (35%); Sotáková, Ivana (20%); Lukáč, Stanislav (20%); Ješková, Zuzana (15%); Jurková, Veronika (5%); Orosová, Renáta (5%): Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. Šiauliai : ISSN 2538-7138
AFC Sotáková, Ivana (15%); Lukáč, Stanislav (25%); Lešková, Andrea (15%); Ganajová, Mária (10%); Šnajder, Ľubomír (5%); Guniš, Ján (5%); Ješková, Zuzana (20%); Kireš, Marián (5%): Formative assessment strategies focused on developing reasoning skills. 2021 Barcelona : ISBN 978-84-09-31267-2 ISSN 2340-1117
AFC Šnajder, Ľubomír (18%); Guniš, Ján (18%); Ganajová, Mária (18%); Kireš, Marián (18%); Sotáková, Ivana (18%); Ješková, Zuzana (5%); Lešková, Andrea (5%): Formative assessment strategies focused on developing metacognitive skills. 2021 Barcelona : ISBN 978-84-09-31267-2 ISSN 2340-1117
AFC Szarka, Katarína (50%); Fehér, Zoltán (30%); Sotáková, Ivana (10%); Ganajová, Mária (5%); Brestenská, Beáta (5%): Prediction cards as a formative assessment tool in chemistry education in the upper grades of primary school. 2020 Valencia : ISBN 978-84-09-24232-0 ISSN 2340-1095
AFC Orosová, Renáta (50%); Sotáková, Ivana (50%): Monitoring the use of formative assessment tools in science subjects at primary schools in Slovakia. 2021 Valencia : ISBN 978-84-09-27666-0 ISSN 2340-1079
AFC Ganajová, Mária (40%); Lešková, Andrea (30%); Kireš, Marián (30%): Identification of teachers ́ appproaches to the implementation of formative assessment tools in teaching. 2021 Valencia : ISBN 978-84-09-27666-0 ISSN 2340-1079
ADF Ganajová, Mária (60%); Lešková, Andrea (30%); Sotáková, Ivana (10%): Požiadavky pre implementáciu formatívneho hodnotenia do vyučovania a učenia sa. Bratislava : ISSN 1338-2845
ADF Ganajová, Mária (50%); Lešková, Andrea (35%); Sotáková, Ivana (15%): Sumatívne verzus formatívne hodnotenie. Bratislava : ISSN 1338-2845
ADF Lukáč, Stanislav (40%); Lešková, Andrea (30%); Ganajová, Mária (20%); Sotáková, Ivana (10%): Kognitívne nástroje formatívneho hodnotenia. Bratislava : ISSN 1338-2845
ADF Lešková, Andrea (40%); Lukáč, Stanislav (30%); Sotáková, Ivana (20%); Ganajová, Mária (10%): Vybrané ukážky kognitívnych nástrojov formatívneho hodnotenia. Bratislava : ISSN 1338-2845
ADF Ganajová, Mária (40%); Guniš, Ján (30%); Šnajder, Ľubomír (30%): Metakognitívne nástroje formatívneho hodnotenia. Bratislava : ISSN 1338-2845
ADF Guniš, Ján (26%); Šnajder, Ľubomír (26%); Sotáková, Ivana (16%); Ješková, Zuzana (16%); Ganajová, Mária (16%): Vybrané ukážky metakognitívnych nástrojov formatívneho hodnotenia. Bratislava : ISSN 1338-2845
ADF Szarka, Katarína; Zoltán Fehér, Zoltán: Vzťah myslenia, reči/jazyka a výrokovej logiky v kontexte rozvíjania logiky v prírodovedných predmetoch. Komárno : ISSN 1336-8893
AFG Ganajová, Mária (80%); Sotáková, Ivana (20%): Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky. Bratislava : ISSN 1336-7242
ADM Szarka, Katarína (50%); Szőköl, István (50%): Options of learning process of teaching subject information society. Hradec Králové : ISSN 2464-6733
BDF Ganajová, Mária (50%); Kireš, Marián (50%): Štyri rozmery vzdelávania ako východisko k tvorbe kurikula. Bratislava : ISSN 1338-2845
AFH Ganajová, Mária (40%); Sotáková, Ivana (40%); Gibová, Veronika (20%): The creation and verification of innovative methodologies implementing formative assessment tools in chemistry teaching at primary and secondary schools. 2020 Košice : ISBN 978-80-8152-946-7
O1 Ganajová, Mária (19%); Guniš, Ján (9%); Ješková, Zuzana (10%); Kireš, Marián (4%); Laufková, Veronika (5%); Lešková, Andrea (10%); Lukáč, Stanislav (10%); Orosová, Renáta (3%); Sotáková, Ivana (19%); Szarka, Katarína (2%); Šnajder, Ľubomír (9%); Kimáková, Katarína (%); Šebeň, Vladimír (%); Ganajová, Mária (34%); Sotáková, Ivana (33%); Drotárová, Mária (33%): Formatívne hodnotenie a jeho implementácia do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky.
V3 Orosová, Renáta (35%); Ganajová, Mária (35%); Sotáková, Ivana (30%): Vplyv formatívneho hodnotenia na rozvoj koncepčného porozumenia u študentov. Hradec Králové : ISSN 2464-6733
V3 Ješková, Zuzana (40%); Lukáč, Stanislav (20%); Šnajder, Ľubomír (11%); Guniš, Ján (11%); Klein, Daniel (13%); Kireš, Marián (5%): Aktívne učenie v STEM vzdelávaní vzhľadom na rozvoj bádateľských zručností. Bazilej : ISSN 2227-7102
V3 Ganajová, Mária (50%); Sotáková, Ivana (35%); Dzurišinová, Zuzana (5%); Čtrnáctová, Hana (10%): Systémové úlohy vo výučbe anorganickej chémie. Praha : ISSN 1213-7103
V3 Ganajová, Mária (40%); Sotáková, Ivana (40%); Lešková, Andrea (20%): Formative assessment and its implementation into teaching Science, Mathematics, and Informatics. Burgas : ISSN 1314-7277
V3 Kožurková, Mária (90%); Ganajová, Mária (10%): Implementácia témy „Biosyntéza nukleových kyselín a proteínov: genetický kód“ pre stredné školy so zameraním na informatiku. Burgas : ISSN 1314-7277
V3 Szarka, Katarína (34%); Szőköl, István (33%); Vargová, Andrea (33%): Assessment literate teachers in Slovakia: the requirements for assessment literacy of teachers. Baden : ISSN 2313-1640
V3 Szőköl, István (34%); Szarka, Katarína (33%); Hargaš, Ján (33%): The functions of educational evaluation. Baden : ISSN 2313-1640
O2 Ganajová, Mária (60%); Sotáková, Ivana (35%); Kožurková, Mária (5%): Metakognitívne stratégie v príprave budúcich učiteľov chémie. 2022 Nagoya : ISSN 2435-9467
V2 Fehér, Zoltán (20%); Jaruska, Ladislav (20%); Juhász, György (20%); Szarka, Katarína (20%); Tóthová Tarová, Eva (20%): Az ítéletlogika elemei természettudományos és matematikai feladatokban - egyetemi hallgatók körében végzett kutatás eredményeinek elemzése. 2021 Subotica : ISBN 978-86-81960-07-3
V2 Ganajová, Mária (70%); Sotáková, Ivana (30%): Formative Assessment in Teaching Science, Mathematics, and Informatics. 2021 Košice : ISBN 978-80-574-0048-6
V2 Ganajová, Mária (50%); Sotáková, Ivana (50%): Formatívne hodnotenie a jeho implementácia do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky. 2022 Košice : ISBN 978-80-574-0147-6
O2 Ganajová, Mária (50%); Sotáková, Ivana (40%); Šoltysová, Dominika (10%): Názory a postoje učiteľov na systémové hodnotenie vo výučbe anorganickej chémie. 2021 Brno : ISBN 978-80-210-9876-3
O2 Lešková, Andrea (70%); Rychvalská, M. (15%); Mišianiková, Anna (15%): Aplikácia predikčnej karty počas dištančnej formy výučby biológie na gymnáziu. 2021 Brno : ISBN 978-80-210-9876-3
O3 Ganajová, Mária (80%); Sotáková, Ivana (20%): Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky. Bratislava : ISSN 1336-7242
V3 Babinčáková, Mária; Ganajová, Mária; Bernard Paweł: Introduction of Formative Assessment Classroom Techniques (FACTs) to Secondary School Practise: Chemistry Teachers’ Attitudes, Beliefs, and Experiences. London : ISSN 1756-1108
V2 Ganajová, Mária (50%); Sotáková, Ivana (50%): The Opinions of Chemistry Teachers and Chemistry Teaching Students on Systemic Assessment. Košice : DidSci+2022 (prijatý po recenznom konaní)
V1 Szarka, Katarína [Autor, UJSPFKCH, 100%]: Az értékelés háttéraspektusai az oktatásban [textový dokument (print)] [monografia]; Tóth, Péter [Recenzent] ; Horváth, Kinga [Recenzent]. – 1. vyd. – Dunajská Streda (Slovensko) : Grafis Media, 2022. – 66 s. [3,84 AH] [tlačená forma]. – [maďarčina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – ISBN 978-80-974129-0-6
V2 Szarka, Katarína (100%): Exploring Misconceptions in Chemistry Education Through Formative Assessment Tool. Košice : DidSci+2022 (prijatý po recenznom konaní)
V2 Jaruska, Ladislav; Fehér, Zoltán; Árki, Zuzana; Berta, Tünde: The Success of Secondary Grammar School Students in Solving Physics Tasks Depending on the Time Used on Their Solution. Košice : DidSci+2022 (prijatý po recenznom konaní)
V2 Fehér Zoltán; Jaruska Ladislav; Szarka Katarína: Gimnáziumi tanulók körében végzett felmérés fizika feladatainak kiértékelése a megoldásra szánt idő függvényében. Komárno : UJS 2022 (prijatý po recenznom konaní)
V2 Maceková, Denisa; Václavková, Monika; Kvet, Marek: DIGILIB: DIGIital LIBrary of e-tools for formative self-assessment. Košice : DidSci+2022 (prijatý po recenznom konaní)
O2 Ganajová, Mária; Sotáková, Ivana: Cognitive and metacognitive formative assessment tools for teaching chemistry. Vienna, Austria: IAC-GETL 2022 (prijatý po recenznom konaní)
V2 Z. Árki, T. Berta, L. Jaruska (2021). THE TRADITIONAL EVALUATION AND INNOVATIVE ASSESSMENT METHODS IN THE TEACHING OF SCIENCES AND MATHEMATICS, ICERI2021 Proceedings, pp. 7101-7107. doi: 10.21125/iceri.2021.1596
V2 Z. Árki, T. Berta, L. Jaruska (2022). INNOVATIVE ASSESSMENT TOOLS AND THE USE OF THE PROJECT METHOD IN TEACHING SCIENCES AND MATHEMATICS IN PRIMARY SCHOOLS, EDULEARN22 Proceedings, pp. 7872-7879. doi: 10.21125/edulearn.2022.1841

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Inquiry-Based Science Education as a revision strategy.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Inquiry-Based Science Education as a revision strategy
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Webova aplikácia pre digitálnu knižnicu (od 27 minúty) Záznam z pracovného stretnutia riešiteľov projektu, na ktorom bola predstavená webová aplikácia pre digitálnu knižnicu. Aktuálne prebieha jej optimalizácia a rozširovanie o nové entity. https://bbb-scalelite.science.upjs.sk/playback/presentation/2.0/playback.html?meetingId=48770b383ab75a57ae8a29827cc95c1eaad7d5a5-162003628025193383
Formatívne hodnotenie vo výučbe chémie Cieľom webinára je sprístupniť poznatky o kognitívnych a metakognitívnych stratégiách formatívneho hodnotenia. Súčasťou webinára sú ukážky z implementácie vybraných stratégií a nástrojov FH (sebahodnotiaca karta, lístok pri odchode, KWL) do výučby chémie a biológia na 2. stupni ZŠ a SŠ, doplnené o spätnoväzbové informácie ako aj kladné a problémové stránky pri ich implementácii. https://bbb-scalelite.science.upjs.sk/playback/presentation/2.3/48770b383ab75a57ae8a29827cc95c1eaad7d5a5-1632308993383
Metakognitivní strategie ve formativním hodnocení na 2. stupni ZŠ a SŠ Ganajová, Mária; Sotáková, Ivana; Lešková Andrea Prednáška + workshop v rámci online konferencie Ucime formativne.cz, 12.11.2021, Pedagogická fakulta UK Praha https://formativne.cz/wp-content/uploads/2021/11/Metakognitivn%C3%AD-strategie-ve-formativn%C3%ADm-hodnocen%C3%AD-na-2.-stupni-a-S%C5%A0-M%C3%A1ria-Ganajov%C3%A1-Ivana-Sot%C3%A1kov%C3%A1-Andrea-Le%C5%A1kov%C3%A1-UPJ%C5%A0-v-Ko%C5%A1iciach.pdf

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter