Marketing Communication

Výučba študentov v študijnom programe marketingová komunikácia v prvom bakalárskom stupni štúdia sa zameriava na osvojenie a rozvoj samostatného odborného myslenia v intenciách kľúčových oblastí študijného odboru mediálne a komunikačné štúdiá, ktoré slúžia ako základ pre zvládnutie teoretických a praktických poznatkov a zručností. Absolvent získa prehľad o najnovších poznatkoch, hypotézach, konceptoch, problémoch a nevyriešených otázkach v odbore mediálnych a komunikačných štúdií s osobitným zameraním na marketingovú komunikáciu. Na základe analýzy dokáže formulovať problém a pomocou praktických zručností hľadá cestu k jeho riešeniu. Ovláda jednoduchú formu výskumu v oblasti marketingovej komunikácie. Nadobudnuté poznatky, metódy, metodické a tvorivé zručnosti uplatňuje v procese tvorby bakalárskej práce a s ňou súvisiacej analýzy, výskumu a riešení. 

Absolvent získa širokú  škálu  teoretických  poznatkov  z oblasti  teórie marketingu, marketingových analýz a stratégií, marketingovej komunikácie, digitálneho marketingu a digitálnej marketingovej komunikácie, spotrebiteľského správania, mediálneho marketingu, marketingového výskumu, ako aj ďalších nosných oblastí marketingovej komunikácie, ale taktiež ovláda základy z pridružených vedných disciplín, ako napríklad ekonómia, právo, psychológia, etika, manažment, masová komunikácia, či jazyková kultúra. Počas štúdia, vďaka širokému výberu povinne voliteľných a výberových predmetov, ktoré sú prakticky orientované, si študent osvojí praktické zručnosti a schopnosti, ktoré mu umožnia aktívne a tvorivo vstupovať do rôznych mediálnych a marketingových systémov na nižšej a strednej úrovni manažmentu, prípadne v samostatnom podnikaní. Získa praktické skúsenosti z prípravy a realizácie propagačných prostriedkov a komunikátov.

Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu marketingová komunikácia sa uplatní ako výkonný pracovník v oblasti marketingovej komunikácie: v komerčnej oblasti, v spoločenskom a sociálnom marketingu, v národných i globálnych reklamných, mediálnych a PR agentúrach, vo verejných,  štátnych a politických inštitúciách, na marketingových oddeleniach výrobných a obchodných firiem, v službách, ako aj v  neziskových organizáciách.



Prospects of graduates

Absolvent sa môže uplatniť na rôznych pozíciách a pracovať ako:

  • marketingový špecialista,
  • komunikačný špecialista,
  • špecialista marketingových analýz,
  • marketingový manažér malej firmy alebo neziskovej organizácie,
  • online marketér,
  • špecialista pre sociálne médiá,
  • copywriter,
  • producent digitálneho obsahu,
  • PR špecialista, 
  • event manažér, 
  • pracovník mediálnej agentúry (nákupca médií = media buyer, mediálny zástupca = media representative),
  • pracovník reklamnej agentúry (account executive, traffic manažér),
  • web editor.


Always up-to-date news about university University of SS. Cyril and Methodius in Trnava on your email.
We will send you all the information about important events and deadlines.

Send me news

Conditions of admission

Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium podľa zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania ukončené maturitnou skúškou.

Pre prijatie uchádzača na bakalársky študijný program, ktorý vykonal novú maturitnú skúšku, budú smerodajné:

-               známky z profilových predmetov v jednotlivých ročníkoch štúdia,

-               absolvovanie externej časti maturitnej skúšky z predmetu cudzí jazyk na úrovni B2alebo B1, absolvovanie bilingválnej strednej školy alebo získanie certifikátu na úrovni B1– C2podľa Spoločenského európskeho referenčného rámca.

 

 

Profilové predmety: slovenský jazyk a literatúra, anglický jazyk, náuka o spoločnosti, cudzí

                                   jazyk.

 

Uchádzači o študijné programy masmediálna komunikácia a marketingová komunikácia v dennej forme štúdia, ktorí počas štúdia na strednej škole dosiahli študijný priemer do 1,50, nemusia absolvovať prijímaciu skúšku.

 

Uchádzači na štúdium v študijnom programe aplikované mediálne štúdiá a študijnom programe vzťahy s médiami v dennej forme štúdia budú prijatí bez prijímacej skúšky na základe kvalitatívneho poradia a do naplnenia smerného čísla.

 

Uchádzači na štúdium v študijnom programe teória digitálnych hier v dennej forme štúdia robia všetci prijímacie skúšky bez ohľadu na študijný priemer získaný na strednej škole.

 

Uchádzači o externú formu bakalárskeho stupňa štúdia budú prijatí bez prijímacej skúšky na základe kvalitatívneho poradia a do naplnenia smerného čísla schváleného pre prijímacie konanie na ak. rok 2022/2023.

Pre prijatie na bakalársky stupeň - platí pre študijné programy masmediálna komunikácia, marketingová komunikácia, teória digitálnych hier - bude smerodajné:

-         úspešné vykonanie prijímacej skúšky,

-         známky z profilových predmetov (slovenský jazyk a literatúra, anglický jazyk, náuka o spoločnosti, cudzí jazyk) v jednotlivých ročníkoch,

-         absolvovanie externej časti maturitnej skúšky v úrovni B2alebo B1, absolvovanie bilingválnej strednej školy alebo získanie certifikátu na úrovni B1– C2podľa Spoločenského európskeho referenčného rámca.

Pre prijatie uchádzača na bakalársky študijný program, ktorý maturoval podľa starých predpisov, budú smerodajné:

-         známky z profilových predmetov v jednotlivých ročníkoch strednej školy, celkový výsledok maturitnej skúšky.



Additional information

Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu marketingová komunikácia má nasledovné praktické schopnosti a zručnosti:

  • ovláda prácu na rôznych pozíciách v oblasti prípravy, produkcie, postprodukcie a distribúcie marketingových komunikátov, mediálnych obsahov a produktov,
  • ovláda základy tvorby fotografických výstupov,
  • ovláda základné princípy grafického dizajnu a prakticky sa orientuje vo väčšine dostupných grafických nástrojov alebo profesionálneho softvéru,
  • dokáže pracovať so zdrojmi, fotobankami, typografiou, farebnými paletami, hotovými grafickými efektmi či so správnym používaním mockupov,
  • ovláda základné princípy audiovizuálnej tvorby a vybraných multimediálnych postupov a dokáže vytvárať audiovizuálne a multimediálne žánre a komunikáty na rôznych platformách, ktoré reflektujú potreby marketingovej praxe,
  • osvojí si jazyk a štýl potrebný pre prácu copywritera alebo PR manažéra,
  • dokáže interpretovať a kreatívnym spôsobom prezentovať multimediálne a marketingové obsahy,
  • ovláda metódy a postupy spojené s mediálnym plánovaním, výberom vhodných médií a ich využitia na marketingovú komunikáciu,
  • ovláda prácu v súčasných marketingových a komunikačných systémoch a platformách v tematických okruhoch e-mailového marketingu, webového marketingu, marketingu sociálnych sietí, obsahového marketingu, mobilného marketingu,
  • pozná možnosti a zásady komunikácie na sociálnych médiách, 
  • dokáže naplánovať a zorganizovať malý alebo stredne veľký event,
  • ovláda základné a vybrané pokročilé funkcie analýzy dát a ich vizualizácie.

Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu marketingová komunikácia disponuje nasledovnými doplňujúcimi vedomosťami, schopnosťami a zručnosťami:

  • má zručnosti v podobe adaptability na akýkoľvek aktuálny digitálny marketingový systém a platformu,
  • dokáže efektívne pracovať ako organizátor alebo člen tímu,
  • má rozvinuté organizačné zručnosti a time manažment,
  • dokáže hľadať riešenia problémov kreatívnymi spôsobmi,  
  • dokáže aplikovať súčasné právne a etické normy.


Coordinator for students with specific needs

Mgr. Juliana Mináriková, PhD. tel. 033/5565435.



General information on the admission exam

Uchádzači, ktorí maturujú v roku 2022, vložia do e-prihlášky zostavu známok (z elektronickej žiackej knižky) za 1. až 3. ročník (4-ročné štúdium), resp. za 2. až 4. ročník (5-ročné štúdium). V prípade, že zostavu známok nejde nahrať alebo ju nahrať nemôže, či nenahrá správne, doručí z týchto ročníkov overené kópie vysvedčení strednou školou (príp. notárom alebo matrikou)  na Študijné oddelenie FMK (poštou, alebo osobne). Overenú kópiu vysvedčenia (notárom alebo matrikou) z posledného ročníka strednej školy a overenú kópiu maturitného vysvedčenia doručia na Študijné oddelenie FMK (poštou, alebo osobne) bezprostredne po skončení štúdia na príslušnej strednej škole najneskôr do 10.júna 2022.

 

Uchádzači, ktorí maturovali pred rokom 2022, doručia na Študijné oddelenie FMK (osobne alebo poštou) overené kópie (notárom alebo matrikou ) vysvedčení za 1. až 4. ročník (4-ročné štúdium), resp. za 2. až 5. ročník (5-ročné štúdium) spolu s maturitným vysvedčením do 22.4.2022.

 

Uchádzač o štúdium, ktorý študoval na zahraničnej strednej škole pošle – Rozhodnutie o uznaní rovnocennosti dokladu o vzdelaní, (v prípade vykonávania prijímacej skúšky aj prevod známok do slovenskej klasifikačnej stupnice); fotokópia rozhodnutia musí byť úradne overená – listinná podoba. Doklad o uznaní dokladu o vzdelaní vydá okresný úradom v sídle kraja podľa miesta ich pobytu v zmysle 36 alebo 39 zákona č. 422/2015 Z. z. o uznávaní dokladov o vzdelaní a o uznávaní odborných kvalifikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Ak žiadateľ nemá udelený pobyt na Slovensku, ide o Okresný úrad podľa sídla fakulty.

Kontakt na:
Okresný úrad v Bratislave - Odbor školstva
Kontakty
Okresný úrad v Trnave - Odbor školstva 
Okresné úrady v SR

 

Dôležité upozornenia:

-       uchádzač si môže podať prihlášku len na jeden študijný program a na jednu formu štúdia. Zmeny študijných programov v zaevidovaných prihláškach na štúdium sú po 22.4.2022 neprípustné,

-       náhradný termín prijímacej skúšky nie je možný,

-       poplatok za materiálne zabezpečenie prijímacieho konania nie je možný vyžiadať späť,

-       uchádzač so špecifickými potrebami posiela spolu s prihláškou na štúdium žiadosť o prispôsobenie prijímacej skúšky s príslušnou odbornou zdravotnou dokumentáciou ako aj súhlas dotknutej osoby so spracovaním osobných údajov. Po vyhodnotení špecifických potrieb sa určí prijímacia skúška odprúčaným spôsobom.

-       Zahraniční uchádzači o štúdium bakalárskych študijných programov na FMK UCM v Trnave musia spĺňať podmienku znalosti slovenského jazyka minimálne na úrovni B1. V tomto prípade je nutné preukázať sa aktuálnym osvedčením, resp. certifikátom. 

 

Prílohy k prihláškam zasielajte:

Študijné oddelenie FMK UCM v Trnave

Námestie J. Herdu 2.

917 01 Trnava.



Form of entrance exam

Prijímacia skúška sa koná písomnou – onlinovou formou v študijných programoch masmediálna komunikácia, marketingová komunikácia, teória digitálnych hier a v prípade študijného programu teória digitálnych hier aj ústnou formou a obsahuje:

-         test zo všeobecných vedomostí a odborného rozhľadu,

-         test z cudzieho jazyka (AJ alebo NJ) v študijných programoch masmediálna a marketingová komunikácia,

-         test z cudzieho jazyka (AJ) v študijnom programe teória digitálnych hier.

-         ústna forma prijímacej skúšky v študijnom programe teória digitálnych hier.

 

KOMU

MARK

TEDI

Test z ORVV

Test z ORVV

Test z ORVV

Test z CJ

Test z CJ

Test z AJ

 

 

Ústny pohovor

7.6.2022

7.6.2022

6.-10.6.2022

 

Každá časť prijímacej skúšky je hodnotená 100 bodmi. Uchádzač môže získať okrem toho až 100 bodov za študijné výsledky počas štúdia na strednej škole.

Na štúdium budú prijatí uchádzači podľa kvalitatívneho poradia a do naplnenia smerného čísla schváleného pre prijímacie konanie na ak. rok 2022/2023. Smerodajné bude:

-         celkový študijný priemer zo strednej školy (koncoročné vysvedčenie 1. – 3. ročník),

-         známky z profilových predmetov v jednotlivých ročníkoch (slovenský jazyk a literatúra, anglický jazyk, náuka o spoločnosti, cudzí jazyk),

-         absolvovanie externej časti maturitnej skúšky v úrovni B2alebo B1, absolvovanie bilingválnej strednej školy alebo získanie certifikátu na úrovni B1,C2podľa Spoločenského európskeho referenčného rámca.

 



  • Apply the application for study

    16.11.2021 - 22.04.2022

  • Performance of the entrance exam

    07.06.2022 - 07.06.2022

Always up-to-date news about university University of SS. Cyril and Methodius in Trnava on your email.
We will send you all the information about important events and deadlines.

Send me news

Anticipated number of applicants to be accepted
120


Additions
  • Potvrdenie od lekára (paper form)
  • Poplatok za licenciu ISIC (paper form)
  • Poplatok za prijímacie konanie (paper form)
  • Poplatok za preukaz (paper form)
  • Poplatok za preukaz pokračujúci (paper form)
  • Vysvedčenie SŠ 1.r. (paper form)
  • Vysvedčenie SŠ 2.r. (paper form)
  • Vysvedčenie SŠ 3.r. (paper form)
  • Vysvedčenie SŠ 4.r. (paper form)
  • Životopis (paper form)


Annual tuition fees
Standard length of study: cost free
Study longer than the standard length of study program, parallel studies: 850 €

The fee for admission procedure
application form: 40 €
E-application form: 40 €

Billing information

Banka:                                  Štátna pokladnica
Variabilný symbol:          32207
Konštantný symbol:         0308

Špecifický symbol:           rodné číslo uchádzača bez lomky

IBAN:                                   SK59 8180 0000 0070 0007 1919

SWIFT:                                SPSRSKBAXXX

 

Always up-to-date news about university University of SS. Cyril and Methodius in Trnava on your email.
We will send you all the information about important events and deadlines.

Send me news

Detail of the study program

 
 
Chystáš sa študovať na vysokej škole na Slovensku? Teraz môžeš získať štipendium až 9 000 € počas prvých troch rokov štúdia. More information

Detail of the study program

helpDesk

0911 154 882
0910 288 664
0911 154 214
037 / 6414881
037 / 6414890
(7.30 - 15.30 h.)

helpdesk

Responsibility for content: Mgr. Andrej Brník, PhD. – andrej.brnik@ucm.sk
Last update: 15.12.2021 21:56

Draw attention to not topical data