Rozvoj matematickej kultúry riešením úloh bežnej praxe
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Rozvoj matematickej kultúry riešením úloh bežnej praxe
Project name (English): Development of mathematical culture by solving of the real life problems
Start of project: 2012
End of project: 2013
Condition of project: Ukončený
Project number: 091UK-4/2012
Project leader: PaedDr. Peter Vankúš, PhD.
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Department: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Medzi najvýznamnejšie originálne výsledky vytvorené v projekte KEGA 091UK-4/2012 "Rozvoj matematickej kultúry riešením úloh bežnej praxe" patria nasledovné:
V projekte sme vytvorili učebný text a pomocné texty, ktoré majú potenciál na skvalitnenie vyučovania matematiky 5. ročníka ZŠ. Tieto texty boli tiež doplnené o metodické dodatky tak, aby boli adaptované na používanie v rámci vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov matematiky.
Významnými výsledkami projektu boli tiež dve vytvorené učebnice pre vysokoškolskú prípravu učiteľov matematiky, ktoré pojednávajú tematicky o oblastiach teórie vyučovania matematiky súvisiacich s tematikou projektu.
Okrem uvedených učebných materiálov boli výsledkami projektu tiež viaceré články a dokumenty, ktoré prezentovali ďalšie aktivity a metódy, smerujúce k zefektívňovaniu matematickej edukácie a informujúce o výstupoch projektu.
Description of original results of the project in English
The most important and original results of the project KEGA 091UK-4/2012 "Development of mathematical culture by solving of the real life problems" are the following:
In the project we have created teaching text and additional texts; those have potential to improve mathematics education in the fifth class of the primary education. These texts had attachment of methodical parts, so they are adapted to be used in the preparation of future mathematics teachers.
Important results of the project are also two textbooks for university study of future mathematics teachers. These textbooks are dealing with the areas of Theory of mathematics education those are connected with the project matters.
Some other papers and documents were published in the project and they presented other activities and methods leading to improvement of mathematics education efficacy and giving information on the project.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2012 | 17 051,00 | 0,00 |
Drawn in year 2013 | 7 985,00 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 25 036,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
ACB | ACB Vankúš, Peter (100%): Didaktické hry v matematike. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. ISBN 978-80-8147-002-8 |
GII | GII Butler Zuzana (100%): Podporný učebný text Reštaurácia. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. http://www.comae.sk/kega091UK_4_2012/restauracia.pdf |
GII | GII Butler Zuzana (100%): Podporný učebný text z a geograficko-prírodovedného prostredia v náväznosti na preberané učivo matematiky 5. ročníka ZŠ. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. http://www.comae.sk/kega091UK_4_2012/afrika.pdf |
GII | GII Butler Zuzana (100%): Učebný text z matematiky pre 5. ročník základnej školy s návrhom hodinovej dotácie v súlade s príslušnými tematickými celkami. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. http://www.comae.sk/kega091UK_4_2012/text&dotacia.pdf |
BEE | BEE Vankúš, Peter (100%): Netradičné metódy vyučovania matematiky v príprave budúcich učiteľov matematiky. 2013 Olomouc : UPOL, 2013. ISBN 978-80-244-3449-0 |
AFD | AFD Vankúš, Peter (100%): Analysis of the winning strategy of the game Enades as a task for pupils. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0365-4 |
AFD | AFD Kohanová, Iveta (100%): Matematika globálne. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0365-4 |
AFD | AFD Slavíčková, Mária (100%): Inovačné prístupy v príprave budúcich učiteľov matematiky. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0365-4 |
AED | AED Vankúš, Peter (100%): Hľadanie stratégie matematických hier ako úloha vedúca k rozvoju logického myslenia žiakov. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0238-1 |
AED | AED Laššáková, Vladimíra (50%); Vankúš, Peter (50%): Úlohy na rozvoj priestorovej predstavivosti v prostredí hry Minecraft. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0238-1 |
ACB | ACB Dillingerová, Monika (33%); Slavíčková, Mária (33%); Vankúš, Peter (34%): Základy metodológie výskumu v teórii vyučovania matematiky. 2013 Bratislava : Univerzita Komenského, 2013. ISBN 978-80-8147-018-9 |
AFC | AFC Laššáková, Vladimíra (50%); Vankúš, Peter (50%): Kooperatívna hra prispievajúca k rozvoju matematických zručností a kľúčových kompetencií. 2012 Brno : Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6148-4 |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
www stránka projektu | www stránka projektu na ktorej sú učebné texty publikované za účelom ich používania širokou pedagogickou verejnosťou | http://www.comae.sk/kega091UK_4_2012.html |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).